• Fri frakt
  • 30 dagar öppet köp

Vanliga frågor

Hur beställer jag möbler från mintfurnitureshop.se?

Du kan enkelt navigera i menyn som du finner överst på vår hemsida. Där väljer ni vilken kategori av möbler ni letar efter. När ni klickat in på en produkt kan ni välja träslag och laminatfärg i högermenyn bredvid produktbilderna.

De allra flesta av våra produkter finns i olika storlekar och man kan välja att få möblerna i exempelvis ek, ask, valnöt eller svartbetsad askträ. Därefter kan ni i de flesta fall även välja en yta i laminatfärg i våra 8 laminatfärger grön, vit, blå, grå, violett, cream, röd eller gul.

Därefter väljer ni kvantitet (hur många av varje möbel ni vill ha, förinställt antal är 1) och klickar sedan på ‘’Köp’’. Högst upp till höger på hemsidan finner ni nu varukorgen. Klicka på ‘’Visa varukorg’’ för att se de produkter ni har lagt till.

Här du kan fylla i dina eventuellt rabattkod.

Hur kan jag betala mina beställning?

Gå vidare till ‘’Kassan’’ för att slutföra eran beställning.

1) Betalning. Här kan ni välja mellan Paypal eller Faktura, Kort, Bankbetalning eller Delbetalning med Payson som betalningsalternativ.

2) Läs och Godkänn sedan våra Villkor och tryck på ‘’Fortsätt’’. Här kommer ni vidare till vald betalningsmetod och följer de steg i betalningsprocessen som anvisas på skärmen.

Invänta sedan orderbekräftelse till er e-postadress för att garantera att ert köp har gått igenom. Vid några problem eller oklarheter är det bara till att kontakta oss så hör vi av oss inom kort.

Hur kan jag betala med Payson?

I kassan har du två betalningsalternativ, Paypal eller Payson. Välj Payson, godkänn våra villkor och tryck sedan på knappen ‘’Fortsätt’’. Du omdirigeras då till Paysons betalningssida där du fyller i dina uppgifter och slutför ditt köp. I sista steget erbjuds du betala ditt köp med kreditkort, faktura eller delbetalning.

Hur kan jag betala med Paypal?

I kassan har du två betalningsalternativ, Paypal eller Payson. Välj Paypal, godkänn våra villkor och tryck sedan på knappen ‘’Fortsätt’’. Du omdirigeras då till Paypals betalningssida där du fyller i dina uppgifter för ditt Paypal konto och slutför ditt köp. Du kan betala även om du inte har något PayPal konto.

Hur levereras min beställning?

Din beställning levereras till dina valda adress som du angivit vid beställning i kassan. När din beställning är färdigtillverkad skickar vi info om det via e-post som innehåller ett försändelsenummer som låter dig spåra ditt paket och se vart det befinner sig hela vägen från vår fabrik till er leveransadress.

Varför jag måste ange mitt mobilnummer?

Det behövs för att du ska kunna få avisering från transportföretaget.

När kommer min beställning?

Leveranstiden skiljer sig åt mellan produkterna. Vid varje produkt finner ni info om eventuell leveranstid men kom ihåg att möbler tillverkas efter beställning och leveranstiden kan därmed variera. I de flesta fall levereras möblerna inom 2-5 veckor. Vi önskar dock våra kunder bästa service och har även flera av våra möbler i lager, se här möbler i lager med omgående leverans, samt leverans för stolar som vi reducerat leveranstid till cirka 2 veckor. Vi håller alltid en kontinuerlig kontakt med våra kunde och om det dröjer med leverans informerar vi om detta samt orsaken för försenad leverans.

Behöver man vara hemma vid leverans?

Ja, vid leverans av våra möbler behöver ni vara hemma.

Vad kostar frakten?

Vi erbjuder fri frakt inom hela Sverige, Danmark, Norge, Finland och till dem flesta EU länder.

Erbjuder ni uppbärning?

Nej, normalt ingår enbart inbärning innanför ytterdörr.

Kan jag ändra min beställning?

Kontakta oss så snart som möjligt om du vill ändra din beställning. Det går bra att ändra er beställning så länge vi inte har hunnit börja producera möbeln eller möblerna.

Hur reklamerar jag min vara?

Om någonting skulle ha blivit fel med eran leverans, t.ex. ett fel eller en skada på en vara, eller att ni mottagit fel antal varor måste ni kontakta våran kundservice snarast. Felet skall vara anmält inom 3 dagar från det att varan mottagits. Vipconti AB står för alla kostnader, inklusive transport, vid en godkänd reklamation.

Om det finns synliga skador på godset måste ni anmäla detta direkt till transportören när ni tar emot godset, detta underlättar och påskyndar processen för hanteringen av en reklamation. Därför är det viktigt att ni kontrollerar godset noga redan vid leveransen.

Kan jag byta eller returnera en vara?

Ja! Du har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du mottagit varan, förutsatt att varan är oanvänd. När du utnyttjar din ångerrätt står du som kund för returfrakten. Övriga kostnader, såsom kostnad för varan och frakt från oss till dig kommer att återbetalas.

OBS! Vid köp av en specialtillverkad vara gäller inte ångerrätten. Exempel på detta är om du köper en fåtölj eller stol med ett specifikt tyg som tillverkats just för dig, eller en annan möbel med anpassat mått eller stil som inte finns på hemsidan.

Öppet köp/Ångerrätt

När du handlar på mintfurnitureshop.se erbjuder vi er öppet köp på lagerförda varor i 14 dagar efter det leveransdatum ni mottagit er vara. En lagerförd vara är en standardprodukt som säljs i mintfurnitureshop.se’s webbshop.

För att få era pengar tillbaka måste ni ha sparat på kvittot, samt lämna tillbaka varan hel, ren och oanvänd i sin originalförpackning. Varan får heller aldrig ha varit monterad.

Öppet köp gäller ej vid specialbeställningar utav våra produkter om inte annat överenskommits vid ert köptillfälle.

Ni sköter själva retur och kostnader för detta och från det att vi mottagit era produkter tar det mellan 7-14 dagar för oss att återbetala era pengar. Under förutsättning att produkterna är hela, rena och i nyskick när vi tar emot dem.

Kontakta alltid oss innan ni returnerar en vara.

Läs mer om köpvillkor

Kan jag specialbeställa en produkt som inte finns på er webbplats?

Vi kan anpassa alla våra mint möbler för både privata och offentliga miljöer, samt speciella projekt som café, restaurang, hotell eller kontorsinredning, samt för ditt hus. Vi erbjuder anpassade möbler just för dig. Om ni önskar specialbeställa någon möbel är ni välkomna att kontakta oss.

Kan jag få mer information om en vara?

Absolut, kontakta gärna vår kundtjänst  om ni har ytterligare frågor.

Är det tryggt och säkert att handla från eran webbshop?

Ja, våran hemsida har SSL-Certifikat som betyder att all data som fylls i på våran hemsida, exempelvis användarnamn, lösenord och kreditkortsuppgifter m.m skickas mellan webbserver och webbläsare helt säkert.